niedziela, 27 listopada 2011

Polskie Święta

Znalazłam wspaniałe wyzwanie na blogu firmowym Montażowni "Świąteczna kartka z elementami polskiej tradycji". Uważam, że nie ma nic złego w choince , postaci Świętego Mikołaja i jego reniferach, skarpetach na kominku i wieńcach światecznych z ostrokrzewu, w końcu to chęć poznawanie świata i innych obyczajów czyni z nas ludzi inteligentnych. Jednak chyba zbyt często zapominamy jak piękne moga być tradycyjne polskie Święta.

Dla mnie polska świateczna tradycja to śpiewanie kolęd podczas wieczerzy wigilijnej i Pasterka. Stąd na mojej kartce, nocne niebo, trochę nut, śpiewający aniołek i słowa kolędy. Wiem, wiem .... nie polskiej, ale nasz polski tekst jest moim ulubionym. Po niemiecku już nie brzmi to tak samo, nieprawdaż? :-)



Karteczka wędruje więc na wyzwanie Montażowni

Dziekuję za odwiedziny i pozdrawiam Was serdecznie

Marta

3 komentarze:

  1. karteczka piekna i co do polskiej tradycji to uwazam ze powinismy ja pielegnowac.

    OdpowiedzUsuń
  2. jestem za, bo uważam podobnie :) Martuś, kartka jest absolutnie piękna i też wolę tą kolędę po polsku.

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też uwielbiam kolędy :D kartka jest śliczna :)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za odwiedziny i komentarze.